Bilginin hiç durmadan yenilendiği ve yayıldığı günümüzde sizlere zaman kazandırmak için TTNET Blog’da, dünyada gündemi belirleyen ve iş dünyasının yakından takip ettiği bazı yabancı dergilerde dikkatimizi çeken haberleri kısa başlıklarla, özetlerle paylaşmaya devam ediyoruz.

Temmuz ayından seçtiklerimiz:

Harvard Business Review – Temmuz

*“Harika bir tweet nasıl olmalı?” başlıklı kısa yazıda, günümüzde yarım milyar kişinin Twitter kullandığı ve günde atılan 175 milyon tweet’in ne kadar değeri olduğu sorusu tartışılıyor. Twitter kullanıcıları arasında yapılan ankette araştırmacıların atılan tweet’lerin sadece yüzde 36’sının okumaya değer bulunduğu sonucuna vardıkları belirtiliyor. Atılan en kötü tweet’lerin kendini öven ve gelişigüzel yazılmış fikirler olduğunun altı çiziliyor.

*“Kim Nerede Takılıyor?” başlığı ile gerçek dünyada olduğu gibi yapay dünyada da farklı toplulukların farklı tipte insanları harekete geçirdiği belirtiliyor. Bu farklılıkların özellikle reklamcılar için çok önemli olduğu ve sosyal medya harcamalarının buna göre şekillendirildiği belirtiliyor.

*“Girişimci Sınıfını Genişletmek” başlığındaki yazıda, “Bir toplumdaki girişimci sayısının düşmesi, o toplumun başarısızlığıdır” deniyor. Haberde, ABD’de her yıl 600 bin kolej öğrencisinin girişimcilik dersi aldığı ve dünyanın daha fazla girişimciye ihtiyacı olduğu tartışılıyor.

*Sosyal mecraların satış odaklı çalışmalar için heyecan verici ortamlar olduğu, doğru yönetildiğinde tüm bu tıklamaların, takip etmelerin ve paylaşmaların daha fazla iş alanı gelişmesini sağlayacağı tartışılıyor. Haberde, bir satıcının tweetdeck üzerindeki bir uygulama ile belirlediği bir anahtar kelime arandığında uyarı aldığı ve bu sayede “web konferansı” araması yapan bir CEO’ya ulaşarak ona satış gerçekleştirdiği örnek olarak veriliyor.

Fast Company – Temmuz 2012

*“Bitmeyen Efsane” başlığı ile verilen yazıda, son zamanlarda çoğu insanın Steve Jobs hakkında alakalı, alakasız birçok şey söylediği fakat sonunda konunun Steve Jobs’un kayıp kasetlerine vardığı belirtiliyor. “Steve Jobs bir mühendis ya da bilim adamı değildi fakat üstün vizyonu olan bir iş adamıydı” denirken, dünyanın en iyi görünüşüne sahip ürünlerine sahip Apple’ı bir arada tutan “dikiş görevi” gördüğü tartışılıyor.

 Forbes – Special Issue

*Kitabın Değeri: Dijital Yayıncılık sektöründe bir başarı hikayesini öne çıkartan yazıda, ilk kitapları ile başarısızlığa uğrayan Mark Cooker ve eşinin yayıncılarının ilgisizliğinden de güç alarak kurdukları Smashwords isimli şirketlerinde başarılı bir grafik ortaya koydukları belirtiliyor. Kurduğu modelle yazarların daha fazla kâr etmelerini sağlayan Cooker, iBookstore’un da en büyük tedarikçilerinden birisi haline geldi.

TIME – 2 Temmuz 2012

*Apple’ın Çin’deki yükselişinin incelendiği yazıda şirketin en önemli ürünlerinin üretildiği ülkenin aynı zamanda bu ürünlerin iyi satış rakamları yakaladığı ülkelerden de olduğu belirtiliyor. Haberde özellikle sahte Apple Store’lara ve ciddi cirolara eriştiklerine değiniliyor.

TIME – 9 Temmuz 2012

*“Okulu Yeniden Başlatın” başlığı ile verilen haberde, YouTube üzerinde büyük ilgi gören, Salman Khan’ın özel derslerinin onu şimdiden bir “internet/bilgisayar ünlüsü” haline getirdiğinden bahsediliyor. Haber, internetin yarattığı kendi sistemi içinde eğitim alanında bireysel girişimlerin nasıl şekillendiğinin görülmesi açısından dikkat çekiyor.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın