Teknoloji günlük hayatımızda, geçmişte hiç olmadığı kadar fazla yer tutuyor. Öyle bir dönemde yaşıyoruz ki, iki kişinin sohbet arasında LED televizyonların teknik olarak plazma televizyonlardan üstün yönlerini konuşması olağan hale geldi.

Kuşkusuz teknolojinin gündelik hayatta bu kadar fazla yer tutması, gelişmelerin hızla tüketiciye yansıtılabilmesinden kaynaklanıyor. Bilgisayarlar, mobil telefonlar, dijital kameralar ve hatta akıllı mutfak aletleri sayesinde hepimiz birer teknoloji tüketicisiyiz. Kullandığımız her cihazın yenisi, eskisinden çok daha üstün teknolojik özellikler taşıyor. Bizler, henüz satın alma aşamasına gelmeden, reklamlara bakarken bile bu yeni teknolojiler hakkında bilgilendiriliyoruz.

Toplum içinde teknoloji ve bilimin bu kadar popüler konular haline gelmesi medya ile ilişkili aslında. 20. yüzyılın sonlarında, bilim ve teknolojik gelişmeleri, herkesin anlayacağı sadelikte işleyen pek çok dergi ve televizyon kanalı vardı. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte bu yayınlar online ortama da taşındı. Örneğin tüm dünyada çok beğenilen popüler bilim dergisi Popular Science ve güncel teknolojiyi farklı boyutlarıyla ele alan Wired dergisi, basılı versiyonlarının satışı devam ederken internet siteleriyle milyonlarca kişiye ulaşıyor. Her iki sitenin ortak özelliği –aynı zamanda başarılı ve popüler olmalarının da nedeni- bize,  gündelik hayatımıza giren cihazlar ve teknolojiler başta olmak üzere bilimsel konuları anlaşılır bir dille anlatmaları.

İnternetin interaktif iletişim ve sosyalleşme fonksiyonu ağırlık kazandığından bu yana, internet teknolojileri, mobil teknolojiler, mobil uygulamalar ve cihazlar hakkında bilgi veren pek çok internet sitesi ortaya çıktı. Örneğin tüketici elektroniği konusunda her tür haber, inceleme ve yeni çıkacak ürün dedikodularını bulabileceğiniz  Engadget ve Gizmodo, İngilizce yayın yapmalarına rağmen dünyanın dört bir yanından izleniyor. Ağırlıklı olarak internet, mobil teknolojiler ve bu alanda yapılan yatırımlar hakkında haberler veren TechCrunch ve özellikle sosyal medyada temel haber kaynağı haline gelen Mashable, İngilizce’de “geek” olarak adlandırılan teknolojiye fazlasıyla meraklı kişilerin sürekli okudukları haber kaynakları haline geldi. Tüm bu adı geçen yayınlarda yer alan ilginç bir makalenin Facebook, Twitter ve diğer sosyal medya kanallarında anında paylaşıldığı ve milyonlarca kişinin o makaleyi okumasının sağlanmasının an meselesi olduğunu söylemeye gerek yok. Dünyanın farklı ülkelerinde farklı dillerde yayın yapan medya kuruluşları da bu haber kaynaklarına dayanarak teknolojik haberler yapıyorlar. İşte bu yüzden, artık hepimiz dijital kamera alırken “kaça?” diye sormadan önce “kaç mega piksel?” diye soruyoruz.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın