Birbiri ardına başarılar elde ettiğimiz 2013 içerisinde yaşanan bir gelişme daha TTNET ailesine gurur kaynağı oldu. Temelinde iş mükemmelliği, inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi üç farklı alanı barındıran Avrupa’nın en güçlü şirketlerinin yarıştığı ödül programı The European Business Awards’da “Customer Focus” alanında “Ulusal Şampiyon” seçildik. Umuyoruz ki ilerleyen zamanlarda, müşteri memnuniyeti odağı doğrultusunda yaptığımız çalışmalarımızla uluslararası alanda da bu ödülü hak ederiz.

Bu ödüle layık görülmemizi sağlayan SEP yol haritamızı kısaca hatırlayalım. Her zaman müşterilerimize daha iyi hizmet verebilme çabasının somut kanıtı olan SEP ile adım adım bu ödüle ulaştık. Kısaca SEP olarak kodladığımız “Service Excellence Program”, TTNET için bir Bilgi Teknolojileri dönüşüm programıdır.

Değişen müşteri profili ve artan beklentilerle, müşterilerin “abone” olarak görünmesinin ötesinde yatan fırsatlar ve bu fırsatların rekabette bir adım öne çıkacak şekilde değerlendirilmesi SEP programını tetikleyen ve önemini artıran başlıca faktörler arasında yer almaktaydı. 2010 yılında sektördeki ve Türk Telekom Grubu içerisindeki gelişmeleri ve regülatif bazı düzenlemeleri de programı şekillendiren unsurlar arasında sayabiliriz. Dünyadaki teknolojik ivmeyi ve bunun yurt içindeki yansımalarını da dikkate aldığımızda, yeni hizmet türlerinin çok hızlı bir şekilde müşterilerimize sunulabilmesi için, bu sistemlerin uluslararası standartları destekleyen sistemler olmasının kaçınılmaz olduğunu her zaman göz önünde bulundurduk.

SEP’de adım adım nasıl ilerledik?

SEP’in ilk aşamasının çıktıları, bu amacı destekleyecek şekilde müşteriye dokunan sistemlerden meydana geldi.

Bu ilk sistemler sayesinde TTNET, müşterileri, bayi ve tedarikçileri, sistem kullanıcıları ve bu sistemi kontrol edenler arasında etkili bir iletişim zinciri kurulmuştur. Bu “zinciri” tarif etmek gerekirse, ekosistem içindeki her bir sistemin, bir başka sisteme ve onun özelliklerine bağlı kalmadan, standartları belirlenmiş bir entegrasyon ağı üzerinden “servis” sunabilmesidir. Böylece SEP sayesinde, TTNET Bilgi Teknolojileri Mimarisi aynı İnternet Mimarisi gibi “Servis Odaklı” bir mimari ile oluşturulmuştur. Mimarimizin bu özelliği sayesinde, çözüm ortaklarımızın sistemleri ile güçlü ve hızlı bir entegrasyon kurabiliyor ve birçok hizmetimizi müşterilerimize kaliteli bir şekilde sunabiliyoruz.

Bu hizmetlerin ulaştırıldığı müşterilerimizin 360 derecelik bir bakış açısı ile değerlendirilmesinde ve hizmetlerin temininde Müşteri İlişkileri Yönetimi sistemlerimiz (CRM) önemli bir katkı sağlarken, bu hizmetlerden doğan gelirlerimizin yönetilmesinde Faturalama ve Tahsilat sistemlerimiz (Billing & Collection) ve Gelir Güvencesi sistemlerimiz (Revenue Assurance) kendi üzerlerine düşen görevleri başarı ile yerine getirmekte.Bütün sistemlerimizin içerdiği bilgilerin anlamlı birer veriye dönüştürüldüğü ve işimizi daha iyi yönetmek için aldığımız kararları destekleyecek bilgi ve raporları oluşturan İş Zekası alt yapımız ise SEP ile yeni baştan düzenlendi.

Bu sistemlerimizin yol haritasında ise yeni özellikler kazandırmaya yönelik gelişmeler devam etmektedir. Programın ilk fazı 1,5 yıl gibi bir sürede tamamlandı. İkinci fazın içindeki sistemlerin bir kısmı hayata geçti; yıl sonuna doğru en önemli parçalarından büyük kurumsal müşterimize sunduğumuz hizmetleri içeren aşamayı tamamlamayı hedefliyoruz.

SEP ile uluslararası alanda birçok ödüle daha layık görüldük

SEP bu hedefler içinde ilerlerken zaman zaman çeşitli otoriteler ve organizasyonlar tarafından da değerlendirildi. Gerek ortaya konan vizyon ve takip edilen standartlar, gerekse programın ilk çıktıları, onları üreten çözüm ortaklarımız ile birlikte yurt içinde ve yurt dışında önemli başarılara imza attı ve birçok ödüle layık görüldü. 2012 yılında Stevie International Business Awards (Yılın En iyi Ürün/Servisi Tüketici Ürünleri), 2011 yılında Oracle Fusion Middleware Innovation Awards ve 2011 yılında Oracle Most Impressive Customer Project Awards uluslararası alanda layık görüldüğü ödüllerden bazılarıdır.. Bunun haricinde sektörel açıdan çok önem verdiğimiz ve telekom dünyasının bütün oyuncularının bir araya geldiği “TeleManagament Forum” platformunun ortaya koyduğu standartlara uygun bazı uygulamaların üretilmiş olması da bizi ayrıca sevindirmiştir. Bu uyumla “Yüksek Düzeyde Uyum Sertifikası” elde edilmiştir.

SEP’in oluşmasında ve uygulanmasında önemli rol oynayan teknoloji yöneticilerimiz de aynı şekilde önemli ödüller aldılar. 2011 yılında bu program aracılığıyla “CIO Ödülü” Genel Müdür Yardımcılarımızdan Şahin Şen’e ve yine  2012 yılında yılında “Teknoloji Yöneticisi” ödülü Ürün ve Servis Geliştirme Direktörümüz Olgay Taş’a verilmiştir. TTNET ailesi olarak bu başarılar ile yetinmeyeceğimize daha büyük hedeflere ulaşacağımıza inancım tam. Bütün bu ödül ve başarıların esas hedefimiz olan yüksek müşteri memnuniyetine dönüşmesi dileğiyle…

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın