sosyalmedya1İnternet, artık dünyanın her yerindeki tüm sohbet ve enformasyon değişimlerinin toplamı. İnsanların sanal ve gerçek davranışları arasındaki fark neredeyse ortadan kalkmış durumda. Kitle iletişim araçlarının geçmişine baktığımızda internetin gerek hız gerekse etki bakımından insanlık tarihinin gördüğü en güçlü değişimlerden birini yarattığını söylemek mümkün.

Cisco’nun 2012 yılında yayınladığı bir araştırmaya göre 18 ila 30 yaş arasındaki insanların %90’ı güne akıllı telefonlarından e-postalarını ve sosyal ağlardaki hesaplarını kontrol ederek başlıyor. Daha ilginci ise bu insanların %40′ından fazlası akıllı telefonlarını kontrol etmediklerinde sanki bir parçalarını kaybetmiş gibi yoksunluk çektiklerini ifade ediyor.

10 yıl önce insanlar internet anonim olmayı daha güvenli buluyorlardı. Şimdi ise görünmek ve sosyal olmak daha makbul. Sosyal medya insanların iletişim kurma, kendini ifade etme ve algılama biçimlerini köklü bir değişime uğrattı.

İnternet sayesinde insanlar artık her zamankinden daha paylaşımcı ve öğrenmeye açık. Üstelik bunları yaparken eğlenceyi de bir kenara bırakmıyorlar. Herkesin elinde önemli bir pazarlama gücü var. Elinizde 20 milyon kişiye sesinizi duyurabileceğiniz bir megafon olduğunu düşünün. Sosyal medyayı saymazsak, günümüz teknolojisinde ne böyle bir megafonu üretecek bir teknoloji var ne de o insanları aynı m eydana toplayabileceğiniz bir ortam.

Yükle, yayınla, beğen, paylaş, ekle, yorum yap, etiketle, pin’le, tweet’le, retweet’le, filtrele, +1’le… Dijital dünyanın içindeki bireylerin ortalama bir günü bu eylemlerle dolu. Bu eylemlerin yarattığı bilgi yoğunluğu öyle ki, Facebook‘ta her dakikada 41 bin ileti paylaşılıyor ve aynı süre içinde paylaşımlar 1,8 milyon beğeni alıyor. YouTube‘da ise 1 dakika içinde 72 saatlik video yükleniyor.

sosyalmedya

Sosyal medyanın iş dünyasıyla ile olan ilişkisine baktığımızda bu bilgi yoğunluğu şirketler açısından hayati bir sınavı meydana getiriyor. Ortam şirketler için sanki bir pazarlama cenneti gibi. Fakat günümüz internet kullanıcısının maruz kaldığı bilgi, haber, dijital kampanya ya da reklam sayısının çokluğu nedeniyle, bunların hepsinin akılda kalma ve verimlilik yaratma olasılığı bir hayli düşük. İşte bu yüzden de şirketler ve markalar, vermek istedikleri mesajlar en efektif biçimde vermenin yolumu arıyorlar.

Başta pazarlama dünyasının keşfetmesiyle birlikte, gelenekselden dijitale yönelen dönüşümün devam ettiği iş dünyasında da eski alışkanlıklar, planlar ve metotlar artık tutmuyor. Kurumsal söylemlerle bezenmiş basmakalıp cümleler tüketiciyi cezbetmiyor, tüketicinin dilinden konuşmayan şirketler ise negatif geri dönüşlerle yüzleşmek zorunda kalıyor.

Fatih Güner Hakkında

Multi-disipliner tasarımcı olarak başladığı profesyonel yaşamını, dijital platforma taşıyarak devam ettiren Fatih Güner, Türkiye’nin alanında en çok ziyaret alan sitesi sosyalmedya.co‘nun kurucusudur. Türkiye’de, pazarlamanın dönüşümünü tetikleyen ve etkileyen isimler arasındadır.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın