Sevgili okurlar,

Sosyal medya, en basit tanımıyla Web 2.0 hizmeti üzerinden, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift ya da çok taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemine verilen isimdir. Zaman ve mekan sınırlaması olmadan özellikle mobil tabanlı bir yapıda meydana gelen, paylaşımın, tartışmanın ve sorgulamanın esas olduğu bu insani iletişim şeklinde birçok farklı davranış gözlemlenir.

Sosyal medyanın 3-4 yıl önce bir kar tanesi olarak başladığı ve günümüzde çığ haline geldiği düşünülünce; sosyal medyanın ne kadar da önemli bir platform olduğu ortaya çıktı. Bütün bu bilgilerin ışığında sosyal medyayı ‘kullanıcıların ürettiği içerik’ ve ‘müşterilerin ürettiği medya’ olarak nitelendirmek pek de yanlış olmayacaktır.

Bu internet medyası ya da etkileşimli halkla ilişkiler sayesinde şirketlerin kurumsal itibarlarını yönetmek için çeşitli hareket planları ve stratejiler belirlemek durumunda oldukları ortada. Şirketler konvensiyonel medya denilen yazılı ve görsel medya denetimini bugüne kadar edindikleri bilgi, birikim ve tecrübe ile bir şekilde yönetirken kurumsal hayata gökten bir meteor gibi düşen sosyal medya yönetimi üzerine eğilmeye başladılar.

Şirketler, sosyal medyayı kurumsal itibar yönetimi kapsamında kurum içi ve kurum dışı ilişkileri daha güçlü şekilde kurmak ve yönetmek, sıcak, samimi ve şeffaf bir marka imajı oluşturmak, yeni bir pazarlama ve işe alım alanı meydana getirmek için kullanıyorlar. Bu alan aynı zamanda bir müşteri hizmetleri kanalı olarak da kullanılıyor.

Sosyal medya ile PR’ın şekli değişti

Firmalar özellikle 2008 yılına kadar konvensiyonel medya (yazılı, görsel) ile kurumsal iletişim ve PR çalışmaları yürütürken, özellikle Facebook, Twitter gibi sosyal mecraların çok yüksek kullanıcı sayısına ulaşması ve birçok kişi için haber merkezi olarak görülmesi ile iletişimde farklı bir yön tayin etti. Birçok firma için günümüzdeki en önemli Kurumsal İletişim mevzularından biri haline gelen bu yeni mecra, pozitif yönler sunduğu gibi, zorlukları da beraberinde getiriyor.

Kurumlar kendilerine;

– İtibarı güçlendirici projeler üretmek ve uygulamak,

– Uygun stratejileri belirlemek,

– Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirmek,

– Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretmek,

– Uygun olan iletişim stratejilerini belirlemek,

– Uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirlemek, bunlara gerektiğinde müdahale etmek,

– Bloglar oluşturmak, içerikleri hazırlamak ve yayımlamak gibi görevler belirliyorlar.

Ödevini iyi yapan şirketler muhtemel olumsuzlukları daha başlangıç safhasında çözebiliyor, kurumun sanal dünyadaki itibarını artırarak, müşteri sadakati sağlayabiliyor.

Genel iletişim stratejisine paralel sosyal medya iletişim stratejileri geliştirilmesi, bütünleşik iletişimin yapılması adına önem taşımaktadır.

Saygılarımla

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın