Sosyal mecralar insanların paylaşmayı ne kadar sevdiğini ortaya çıkardı. Pek çok kişi profilinde kendince önemli, eğlenceli veya ilginç bulduğu içerikleri paylaşıyor. Bu paylaşımdaki amaç elbette diğer insanların da bu içerikleri tüketmesi. Peki ama neden?

ABD’li haber kurumu New York Times geçtiğimiz günlerde bir rapor yayınladı.  Bu rapor, insanların neden bu içerikleri paylaştığı konusunda oldukça doyurucu yanıtlar ortaya koyuyor. New York Times’ın raporuna göre içerik paylaşanların %94’ü başkalarına faydalı olmak, %84’ü sosyal konulara destek vermek amacıyla içerik paylaşıyor. Elbette bunların yanında farklı nedenler de var.

Katılımcıların yüzde 75’i bir içerik paylaşmanın ilgili konu hakkında kendi bilgilerini artırdığını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 85’i için ise diğer kullanıcıların düşünce ve görüşlerini okumak ve onların sorularına yanıt vermek bilgi akışı sağlamanın ve son dönem trendlerinden ve etkinliklerinden haberdar olmanın bir yolu.   

Katılımcıların yüzde 85’i, paylaştıkları içerikler aracılığıyla önem verdikleri konuları gündeme getirmek ve sosyal olayları desteklemek amacında. Yüzde 69’u ise paylaştığı zaman, kendini dünyaya daha ait ve dünyaya karşı daha duyarlı hissediyor.

Paylaşımcıların yüzde 68’i paylaşımlarıyla kendini ifade etme ve kişiliği ortaya koyma derdinde.  Bu nedenle paylaştıkça kendilerini daha iyi hissediyorlar. Katılımcıların yüzde 49’u ise ilgilendikleri ürünler ve içerikler hakkında diğer insanların düşüncelerini değiştirmek ve etkilemek amacını güdüyor.

Sosyal mecralarda içerik paylaşanların yüzde 94’ü paylaştıkları içeriklere çok dikkat ediyor ve diğerlerinin bunu nasıl algılayacağı konusuna kafa yoruyor.

Kimileri için ise paylaşmak bir çeşit ilişki biçimi olmuş durumda. Katılımcıların yüzde 78’si sürekli iletişimde olmadığı insanlarla bu şekilde bir iletişim sürdürdüğünü düşünüyor. Paylaşımcıların yüzde 73’ü ise ortak ilgi alanlarına sahip kişilerle bu sayede iletişim kuruyor.

Kısaca rapora göre sosyal mecralarda içerik paylaşmanın 5 temel sebebi var:

1-   Bilgilendirici ve eğlendirici içerikleri başkalarının da görmesini istemek,

2-   Kendini daha iyi ifade etmek ve tanımlamak,

3-   Var olan ilişkileri sürdürmek ve yeni ilişkiler geliştirmek,

4-   Paylaşımları ile düşüncelerini ortaya koyarak bir amaca hizmet etmek ve böylece kendini gerçekleştirmek,

5-   İlgilendiğimiz sosyal konular, marka ve ürünler hakkında başkalarının da bilgi sahibi olmasını istemek.

Araştırmaya katılan kadınlardan biri paylaşımları hakkında şunları söylüyor: “Paylaştığım şeyler benim bir parçam gibi, kim olduğumu ortaya koyuyorlar.”

Peki siz neden paylaşıyorsunuz?

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın