Geçtiğimiz Haziran ayı içerisinde, reklamcılık ve teknoloji konularında, önümüzdeki 20 yıla kısa bir ziyaret yapıp, geri gelmiş gibi hissediyorum. Sunumlarda, gelecek döneme ait  bizleri bekleyen yenilikler, digital dünyanın kat edeceği çok hızlı mesafeler ve en değerli alanların neler olacağına dair çok faydalı paylaşımlar oldu. Tüm bu paylaşımlardan en çok akılda kalanları bu haftaki blog yazımda sizlerle paylaşmak istedim.

Bu sene gerek Cannes sokakları ve plajları gerekse festival alanı Google, Yahoo, Microsoft, Youtube, AOL gibi özellikle teknoloji firmalarının isimleri ve etkinlikleri ile donatılmıştı. Gün boyu konferanslarda koşuşturan katılımcılar, akşamları birbirinden renkli etkinlikler, tanıtımlar ve uygulamalar ile eğlencenin tadını çıkardılar.

Coca Cola, 125.yıl etkinlikleri kapsamında çok başarılı bir sunum gerçekleştirdi. Özel 125 yıl şişeleri o kadar güzeldi ki bir köşede bırakmaya kıyamayıp, yanımda getirdim. Sunumlarında 2020 yılına dair vizyonlarını ortaya koydular. ’Manufacturing Comminication’dan, Cultivating Conversations’a geçiş yolculuklarını, bu yolculukta marka içeriği, sosyal içerik ve marka tecrübelerinin kesiştiği ortak alanları nasıl değerlendiklerini paylaştılar. Güçlü bir iletişim tasarımında olması gereken içerik ve iletişim mekanizmalarındaki döngüyü sundular, bu döngüde sosyal medyayı ürünlerine en yakın alanda konumladıklarının altını çizdiler.

Önde gelen medya planlama ajansı PHD Global’in Strateji ve Planlama Direktörü Mark Holden’in sunumu ise teknolojinin, tüm sektörler ve iş kolları için gelecekteki önemine ilişkin çok kapsamlı verileri içeriyordu. Sunumunda teknolojideki gelişmelere bağlı olarak yaratıcı vizyon ve süreç iyileştirme konusunda gerçekleştirilecek atılımlarda medya ajanslarının önemli bir rol üstleneceğini vurguladı. Mark Holden’e göre markalar artık ”İçerik Üreticileri” haline gelecekler. 2016 yılına kadar medya ajansları pazarlamanın başarısını belirleyen en önemli kurumlar olacaklar. TV’lerin connected olmaları yani TV’ler üzerinden sosyal paylaşımların ve kullanımların gerçekleşme oranı günden güne artacak ve televizyonlar artık sosyal ve multi-screen deneyimlerin yaşandığı alanlar olarak yaşantımızın içerisinde çok daha fazla yer almaya başlayacak. Kullandığımız cihazlar çok daha fazla esnek ve transparan olmaya başlayacaklar. Cihazların şahsi asistanlarımız olma özellikleri artacak. Hayatlarımız bulutlara taşınacak yani Bulut Bilgi İşleme… Sahip olduğumuz Cihazlarımız ile restoranlar, seyahatler gibi daha pek çok konuda çevre ile konuşuyor hale geleceğiz. Bu cihazlar ile bize bulundugumuz lokasyona ait  restaurant promosyonları, bilgilendirmeleri alıyor olacağız, tercihlerimizi sahip oldugumuz bu cihazlar ile daha kolay ve avantajlı gerçekleştirebileceğiz. 2016 yılına kadar herkes akıllı cihaz sahibi olacak.

Cannes Lions’da izleme fırsatı bulduğum sunumların hepsi çok güzel ve birbirinden değerli  bilgileri içeriyordu. En çok akılda kalanlardan birisi de Lady Gaga’nın “Born this way”  albümü için sosyal medyada başlattığı pazarlama çalışmasıydı. Projenin en etkileyici yanı ise son yıllarda kazanılmış çok büyük bir ilk hafta satışı,sosyal medya kullanımındaki inanılmaz başarı, Zynga, Starbcuks ve Google ile kurdukları ortaklıklar ile inanılmaz geri dönüşler sağlanması idi. O an, bir gün mutlaka “Lady Gaga” ile bir ürün lansmanı gerçekleştirmek ve bu olağanüstü başarıyı yaşamayı istedim. Özellikle sosyal medya kullanımındaki yaratıcılığı ve sahip olduğu ün ile işbirliği yapacağı markaya çok büyük değer katacağına inanıyorum.

Bir diğer harika sunum da Nokia Push Snowboard kampanyası hakkında idi. Nokia Push bu yenilikçi kampanyası ile 100 ülkede, 290 milyondan fazla kişiye ulaşarak önemli bir TV görünürlüğü yakalamış ve 26’dan fazla dilde kullanıma erişmiş.

Facebook Global Pazarlama Başkan Yardımcısı Carolyn Everson ise her gün 500 milyondan fazla kullanıcının Facebook’ta olduğunu, 15 milyon arkadaş bağlantısının gerçekleştirildiğini ve her gün 50 milyon sayfanın kullanıcılar tarafından beğenildiğini aktardı. Almanya’da her 4 kişiden 1 kişinin Facebook kullanıcısı olduğunu, her gün 100 milyondan fazla yeni fotoğrafın yüklendiğini ve “tag”lendiğini belirtti.

Everson, Facebook‘u markaların kullanımları açısından tanımlarken 3 ana tanımlama yapmanın doğru olduğunu vurguladı:

1-Social by design (Tasarım)

2-Social by Marketing (Pazarlama)

3-Agencies+Brands+Facebook (Ajans+Marka+ Facebook) Örneğin; facebook-studio.com http://www.facebook-studio.com/

Örneğin Samsung “Win a Samsung Galaxy Tab” kampanyasında 7 milyon kişiye bu şekilde erişim sağlanmış ve ürün lansmanında kullanılan bu yöntem ile arkadaş tavsiyeleri ve beğeniler de dahil edilerek inanılmaz büyük bir başarı elde etmişti.

Facebook’un en etkili Sponsored Stories’lerin başında Nike icin yapılan “Write the future” kampanyası gelmektedir. Kampanyanın sonuçlarına baktığımızda; 2 milyar reklam görünürlüğü, 3 milyon Nike beğenisi, 6 milyon 400 bin video oynatımına ulaşılmış.

Bir diğer örnek ise Facebook’ta Sponsored Stories ile JetBlue Airways’ın 4 kat fazla etki sağlandığının tespit edilmiş olması. Burada vurgulanmak istenen ”Sponsored Stories” adı altındaki iletişim yönteminin yani markaların sadece reklam alanı gibi değil, karşılıklı etkileşimli bir medya alanı gibi yürüttükleri bir projeye Facebook’u dahil ettiklerinde etkinin Pages/Likes ve reklamlara kıyasla kat kat fazla olduğuydu.

Birbirinden değerli konuşmacıların yer aldığı Cannes Lions’ı bu yıl, Teknoloji Yılı olarak tanımlamak yanlış olmaz sanıyorum. Tüm konular, konuşmacılar en sonunda iki konuda fikir birliğine varıyordu. Birincisi “Güçlü İçerik” diğeri ise teknolojideki yeniliklere adapte olmuş yenilikçi marka olabilmek.

Konuşmacıların hayal güçümüze ve vizyonumuza kattığı birbirinden değerli bilgiler ile Cannes’dan ayrılırken TTNET’in Tivibu Ev platformu için hazırlanan “Gladyatör’’ ve “Lethal Weapon” isimli reklam filmleri ile ödül alması göğsümü kabarttı. Orada olup kısa listeye kalmanın dahi ne kadar büyük önem taşıdığını gördüğüm bir ortamda, bu ödüle layık görülmek büyük başarı idi. Burada TBWA ve TTNET ekiplerini de tebrik etmek isterim tekrar. Daha nice ödüller almak dileği ile…

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın