İnternet hakkında önemli araştırmalara imza atan ComScore şirketinin açıkladığı verilere göre sayıları 2 milyarı aşan dünya internet vatandaşlarının yüzde 82’si yani 1.2 milyar kişi sosyal medya üyesi. Ekim ayı verilerine göre internet kullanıcılarının internette en çok yaptığı şeyin sosyal medya aktivitesi olması, bu rakamların büyüklüğüne bakınca pek de şaşırtıcı olmasa gerek.

Durum güncellemek, ileti girmek, video izlemek, fotoğraf yüklemek, haber, yazı, makale, blog vb. linkleri paylaşmak, blog yazmak, profil bilgilerini değiştirmek, mesajlaşmak gibi uzayıp giden bir listede sıralanabilecek olan sosyal medya aktiviteleri o kadar sık yapılmaya başladı ki, bazı internet kullanıcıları için internet demek sadece sosyal medya anlamına gelmeye başladı. Üstelik bu duruma sadece 2-3 yıl içinde geldik. 2007 yılı verilerine göre internet kullanıcıları internette geçirdikleri zamanın sadece yüzde 6’sını sosyal medyaya ayırıyordu. Şu anda ise internet kullanıcıları internette geçirdikleri her 5 dakikadan birini sosyal medyaya ayırıyorlar. Kimi ülkelerde sosyal medyada geçirilen zaman 10 saati geçiyor. Sosyal medyanın lideri Facebook, kendi başına sosyal medya trafiğinin yüzde 75’ini oluşturuyor.

Tüm dünyadaki internet kullanıcıları soysal medyayı sevse de kullanım alışkanlıkları ülkeler arasında yine de önemli farklılıklar gösteriyor. Özellikle İsrailliler sosyal medyayı nerdeyse hiç boş bırakmıyorlar. İsrailliler günde 11.1 saatlerini sosyal medyada geçirerek bu alanda dünya ortalamasını 2’ye katlıyorlar.  En çok sosyal medya ziyaret eden ilk 10 milletten 5’inin Latin Amerika ülkesi olması da ayrıca dikkat çekiyor. Dünyada sosyal medyada üye başına geçirilen zaman 5.7 saat.

2011 yılının Ekim ayında 1 gün içinde üye başına sosyal medyada en çok zaman geçiren ülkeler aşağıdaki gibi sıralanıyor. 

1-   İsrail –  11.1 saat

2-   Arjantin – 10.7 saat

3-   Rusya – 10.4 saat

4-   Türkiye – 10.2 saat

5-   Şili – 9.8 saat

6-   Filipinler – 8.7 saat

7-   Kolombiya – 8.5 saat

8-   Peru – 8.5 saat

9-   Venezüella – 7.9 saat

10-Kanada 7.7 saat

Sosyal medya sadece web ile sınırlı değil. Araştırmaya göre Ekim ayı için akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 65’i de sosyal medyaya mobil cihazlarından bağlandı.  Kullanıcıların 5’te 1’i hemen her gün mobil cihazından sosyal medyaya giriyor.

ComScore uzmanları sosyal medya kullanımının, insan ilişkilerini, kişilikleri, toplumsal boyuttaki ilişkileri ve hatta kelimeleri bile etkilediğini ifade ediyorlar. Coğrafi sınırlara bağlı kalmaksızın ortaya çıkan yepyeni iletişim deneyimler iş ve teknoloji dünyasını değiştiriyor. Bakalım bu yoğun ilgi ve toplumsal yansımaları önümüzdeki yıllarda da devam edecek mi?

Kaynak: http://news.yahoo.com/social-networking-most-popular-online-activity-comscore-110012269.html

 

 

  1. 444net.net
    1 Şub 2012 12:43 pm

    […] Kaynak: TTNET Blog […]

Yorum Yapın