İnternet günümüz girişimcilerinin en gözde alanlarından biri. Yeni iş fırsatlarıyla dolu olan internette rekabet de her geçen gün kızışıyor.  ABD’de bulunan yatırım ve sermaye ajansı MicroAngel Capital Partners’in CEO’su Bill Clark internet girişimcileri için 8 önemli ipucu veriyor. İnternette başarılı iş yapmak isteyenlerin dikkatle okuması gereken listenin başında öncelikle altyapıyla ilgili uyarılar yer alıyor.

İyi İnternet Girişimi İyi Yazılımcıyla Başlar

Bill Clark’a göre internet girişimcilerinin sitelerini hazırlarken iyi bir yazılımcıyla çalışmaları gerekiyor. Eğer kendiniz site yapamıyorsanız, çalıştığınız yazılımcı bir profesyonel olmalı ve işini iyi yapmalı. Bu kişiyi seçerken geçmişte yaptığı işleri referans alabilirsiniz. Kötü bir yazılımcı hem sitenin lansmanını geciktirecek ve hem de sürekli değişikliklerle büyük zaman kaybına neden olacaktır. “Geç olsun, güç olmasın” demeyin çünkü geç lasnman demek, yola erken çıkmanın sağlayacağı avantajları kaçırmak demektir.

Sitenizi Bir An Önce Kullanıma Sokun

Son dakikada her zaman yeni fikirler ortaya çıkar. Bunlar faydalı değişiklikler olsa da lansmanı geciktirir. Değişikliğin önemine göre beklemeye değip değmeyeceğini iyi değerlendirmelisiniz. Ancak erken lansmanın önemini aklınızdan çıkarmamanız gerekiyor. Erken lansman sayesinde birçok geri bildirim toplar ve değişiklikleri müşteri isteklerine göre yapma şansı bulursunuz. Eğer içinize hiç sinmediyse siteyi beta versiyon olarak hayata geçirebilir ve kullanıcılar da daha iyisi olacak beklentisi yaratabilirsiniz.

Kullanıcılarınızın Profilini Ortaya Koyun

Eğer bir ürün üretiyor veya hizmet vermeye hazırlanıyorsanız, hedef kitlenizin ihtiyaçlarını iyi anlayın ve belirleyin. Potansiyel kullanıcılarınızın, sizin sunacağınız çözümü aradıklarından emin olun ve sizin sunduğunuz ürün veya hizmetin çözeceği soruna göre çok pahalı veya çok ucuz olmadığını da belirleyin. Kullanıcılarının ne istediğini ve bunun için ne kadar ödemeye hazır olduklarını çok ayrıntılı değerlendirin.

Niş Olayım Derken Müşterisiz Kalmayın

Bir ürün veya hizmet için niş bir hedef kitle seçmek kötü bir fikir değil. Hatta ne kadar dar bir hedef kitle olursa rekabet etmeniz gereken rakip sayısı da azalır. Ancak dar hedef kitlede bir noktadan sonra müşteri sayısını artırmak zorlaşabilir. Bunu göz önünde bulundurun.  

Yeterince Paranız Olmasına Dikkat Edin

Pek çok girişim için ne kadar para harcanması gerektiğini baştan kestirmek çok zordur. Bu nedenle hali hazırda yeterince para bulundurmalı ve gerektiği durumlarda bu parayla iş ihtiyaçlarını karşılamalısınız. Ve muhakkak işiniz son haline gelirken hesaba katılmayan masraflar da ortaya çıkacaktır. Eğer yatırımcı arıyorsanız, onları sürekli para harcamaya ikna etmektense, işinizi elinizdeki parayla belli bir yere getirmek ve yatırımcıları kar edeceklerine ikna etmek daha etkili olur.  Elinizdeki parayla önemli bir noktaya geldikten sonra yatırımcının kalbini çalmak kolaydır.

Başlarda Aşırı Masraftan Kaçının

Pek çok girişimci her gün para kaybediyor. Sonuna kadar bekleyebilecek konulara para harcıyorlar ya da onları istedikleri yere getirmeyecek gereksiz ayrıntılar için ellerindeki parayı tüketiyorlar. Mümkün olduğunda dışarıdan destek alın, para harcarken dikkatli olun. Unutmayın ki, lansman sonrası da paraya ihtiyacınız olacak.  Girişimcilerin pek çoğu biraz para kazandıktan sonra eleman almakta acele eder. Oysa bir girişimci eleman almadan önce bir işçiye verdiği günlük paradan daha fazlasını kazandığından emin olmalı. Bazen kısa dönemli çalışan alımı, sürekli bir eleman almaktan daha karlı olabilir. Bazen de tam tersi. Bunu iyi hesap etmelisiniz. Başarılı bir girişim için işçi ücretlerinin ve diğer masrafların kontrol altında alması gerekiyor.

Birkaç Ortakla, Daha İyi Bir İş Çıkartabilirsiniz

Bir girişimi hayata geçirmek uzun zaman alabilir. Tüm enerjinizi birkaç noktaya harcarken bazı önemli kısımları gözden kaçırabilesiniz. Bazen de diğer konulara enerjiniz kalmaz. Bu nedenle güvendiğinizi birkaç ortak arasında iş bölümü yapabilirsimiz ve daha özgür ve rahat düşünebilirsiniz. Ünlü girişimci Dave McClure “İdeal girişim için bir hacker, bir eli çabuk ve bir tasarımcı (hacker, hustler, designer)gerekir” diyor. Hacker kod yazarken, eli çabuk kişi diğer operasyonel işleri yürütür, tasarımcı ise konsepti tasarlar ve işi çekici hale getirir. Bu yetkinliklerden birkaçına aynı anda sahip olsanız bile hepsini hayata geçirmeye zamanınız yetmeyecektir. Eğer insanları ortak olmaya ikna edemiyorsanız belki de iş fikrinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekiyordur.

Ya Hep Ya Hiç

“İşini hemen bırakma” uyarısını sık sık duyarız. Ama girişimcilik dünyasında işinize harcadığınız her bir gün sizi rakiplerinizden bir adım öne geçirir. Girişiminizin başarıya ulaşması için tamamen bu başarıya odaklanmanız gerekir. Bu da aslında işinizi bırakmanız gerektiği anlamına geliyor. Eğer tüm zamanınızı girişiminize ayırıyorsanız, başarıya daha hızlı ulaşırsınız. Ne de olsa artık nafakanız girişiminizin başarısına bağlı.

  1. webbuzzy
    22 Ağu 2011 1:09 am

    İşin maddi boyutu çok önemli. Şayet gün gelirde büyük firmalarımız aktif girişimcilere sponsor olursa, ciddi anlamda gelişmeler olur ve bu gelişmeler global projeleri de beraberinde getirir.

Yorum Yapın