Neden milyonlarca kişi marka ve şirket hesaplarını takip ediyor? Peki, bir markayı Facebook veya Twitter’da takip etmek, takip eden kullanıcının marka algısı üzerinde ne kadar etkili oluyor? Bu soruları merak edenler için ilginç verileri bir araya topladık.

Online pazarlama blogu www.digitalbuzzblog.com ’un; www.razorfish.com, econsultancy.com ve www.socialmediatoday.com sitelerinden faydalanarak yayınladığı veriler, markaların sosyal medyada takip edilme alışkanlığının çok yaygın olduğunu gösteriyor. Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 12,01’i bir markayı takip ederken, kullanıcıların yüzde 53,47’si 2 ila 5 markayı, yüzde 21,2’si 5 ila 10 markayı, yüzde 13,32’si 10 ve üzeri sayıda markayı aynı anda takip ediyor.

Araştırmalara göre Facebook hesabında bir markayı takip edenlerin yüzde 32,9’u mevcut müşterilerden oluşuyor. Bu oran Twitter’da yüzde 23,5. Avantajlı fırsatlardan faydalanma amacıyla Facebook hesabını takip etme oranı yüzde 36,9 iken Twitter’da bu oran yüzde 43,5. Kullanıcıların markaları takip ederken öne çıkan bir diğer beklentisi de markalar sayesinde ilginç ve eğlenceli içeriklere ulaşmak. Bu beklentiye sahip olan Facebook hesap takipçileri yüzde 18,2, Twitter takipçileri ise yüzde 22,7.

Bunların yanı sıra sosyal medyada hesap takip edenlerin bir kısmı firma hakkında bilgi alma, bir kısmı ise teknik destek alma beklentisi içinde. Sadece arkadaşları markayı takip ettiği için hesabı takip eden kullanıcılar da bulunuyor.

Peki bu takipler kullanıcının marka algısı üzerinde gerçekten ciddi bir rol oynuyor mu? Yapılan araştırmalar, markayla iyi bir sosyal medya deneyimi yaşayan birinin, sadık bir müşteriye dönüşebileceğini gösteriyor. Facebook’ta bir markayı takip edenlerin yüzde 22,69’u ürünü satın almak için pazara çıktığı zaman “daima” takip ettiği markayı fark ediyor. (Twitter’da bu oran yüzde 23,92).  Facebook takipçilerinin yüzde 22,94’ü ise markayı bir arkadaşına “daima” tavsiye ediyor (Twitter’da bu oran yüzde 29,41). Facebook’ta markayı takip edenlerin yüzde 17,46’sı, ürün satın almaya çıktığı zaman daima bu markayı satın alırken Twitter takipçilerinin yüzde 29,61’i bu markayı tercih ediyor. Oranlar “sık sık” kategorisinde yüzde 40’lara, zaman zaman kategorisinde yüzde 30’lara yükseliyor.

Sosyal medya üyelerinin yüzde 97’si online deneyimden etkileniyor Sosyal medyada kullanıcılar markayla interaktif bir deneyim yaşama şansı da buluyor. Araştırmalara göre sosyal medya kullanıcılarının yüzde 23,6’sı bir markanın mobil uygulamasını indirmiş. Kullanıcıların yüzde 70’i markanın yaptığı veya sponsor olduğu bir içeriğe dahil olmuş (anket yanıtı, beğen tuşu vb) Kullanıcıların yüzde 24’ü ise markanın bir online etkinliği veya paylaşımı için içerik üretmiş (Yorum yazmak, yanıt yazmak vb.).

Gelelim asıl can alıcı veriye. Kullanıcılara marka ile yaşadıkları online deneyimlerin satın alma kararları üzerinde olumlu ya da olumsuz etkisi olup olmadığı da sorulmuş. Bu soruya “Evet” yani “Online deneyim satın alma kararımı etkiledi” diyenlerin oranı yüzde 97,09. Hayır yanıtı verenlerin oranı ise sadece yüzde 2,94.  Araştırmalara göre sosyal medyada en çok takipçisi olan 5 markanın başında, 40 milyon 400 bini aşan takipçisiyle en gözde sosyal medya markası olan Facebook yer alıyor. Facebook’un ardından ise yine bir sosyal medya ve video sitesi olan Youtube geliyor. Bu iki markayı Coca Cola, Disney ve Starbucks takip ediyor.

Facebook ve Youtube’un yanında sosyal medyada en çok takipçisi olan markaların, pazarlama alanında başarıları tescillenmiş 3 marka olması tesadüfi değil aslında. Büyük firmalar sosyal medyayı çoktan bütünsel iletişimin önemli bir parçası olarak kabul etti. Zaten yukarıdaki rakamlar, sosyal medyayı kullanmayan veya burada müşterisine olumsuz deneyim yaşatanların pek de kazançlı çıkmayacağını gösteriyor.

Siz hesabını takip ettiğiniz firmalardan sosyal medyada ne tür içerikler paylaşmalarını bekliyorsunuz?

Kaynak: http://www.digitalbuzzblog.com/infographic-why-people-follow-brands/

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın