Sosyal medyanın ikinci büyük oyuncusu Twitter, rakamlarıyla şaşırtıyor. Facebook’a rakip gösterilen ama aslında farklı bir yapıya sahip olan Twitter, bağımlıları, fenomenleri, trendleri, gündemi en hızlı duyuran dinamik yapısıyla kendine has bir dünyaya sahip. Düşünceleri 140 karakterle anlatmayı sağlayan bir microblog sitesi olan Twitter, sağladığı iletişim ortamı ve interaktivite açısından gerçek bir sosyal medya.

2006 yılında Jack Dorsey tarafından geliştirilen Twitter’ın dünyada yaklaşık 200 milyon kullanıcısı var. Twitturk sitesinin rakamlarına göre ise Türkiye’de aktif olarak Twitter kullananların sayısı 1 milyona, toplam kullanıcı sayısı ise 4 milyona yakın. Bu rakamlarla Türkiye en çok Twitter kullanan 8. ülke.

www.touchagency.com sitesinin hazırladığı bir grafiğe göre Twitter’in 200 milyon kullanıcı sayısı ise her geçen gün hızla artıyor. Çünkü her yeni gün 450 bin yeni hesap açılıyor Twitter’da. Tüm dünyada her saniye 1650, her dakika 138 bin 888, her gün 180 milyon, her hafta yaklaşık 1 milyar Tweet atılıyor.

Twitter’ı bir kullanan bir daha bırakamıyor desek yeridir. Çünkü Twitter kullanıcılarının yüzde 52’i her gün statüsünü güncelliyor. Twitter bağımlısı haline gelen yüzde 24’lük kesim ise günde pek çok kez Twitter hesabını kontrol ediyor.

Twitter üyelerinin büyük kısmı Twitter’ı başka kullanıcıların yazdıklarını takip etmek üzere kullanıyor. Her ne kadar üye sayısı çok fazla olsa da aslında Twitter’da toplam içeriğin yüzde 75’i, kullanıcıların yüzde 5’i tarafından üretiliyor. Bu içeriklerin yüzde 61’i ise İngilizce olarak yazılıyor.Twitter’ı mobil cihazlardan kullanmak oldukça kolay. Belki de bu nedenle içeriklerin yüzde 40’ı mobil cihazlardan geliyor. Mobil cihazlardan Twitter kullanımı son 12 ay içinde yüzde 182 oranında artmış durumda. Kullanıcıların yüzde 50’si birden fazla cihazla (dizüstü, PC, mobil cihaz vb.) Twitter’a giriyor.

Şu anda Twitter’da 1 milyondan fazla uygulama çalışabiliyor. Ve her 1,5 dakikada Twitter için yeni bir uygulama geliştiriliyor.

Twitter’a kadınların ilgisi erkeklere göre biraz daha yüksek. Rakamlara göre kullanıcıların yüzde 54’ü kadın, yüzde 46’sı ise erkek. İlginç bir veri olarak ise Twitter kullanıcılarının yüzde 53’ünün çocuk sahibi olmadığını belirtmekte fayda var. Yaş ortalamasına bakıldığında ise 30-49 yaş arasındaki yoğunluk dikkat çekiyor. Üyelerin yüzde 41,5’i 18-29 yaş aralığında iken, yüzde 42.3’ü 30-49 yaş arasında. 50-64 yaş arası kullanıcı oranı ise yüzde 13,7.

Twitter’da kurum hesaplarına da ilgi büyük. Kullanıcıların yüzde 43’ü özel teklifler ve benzeri fırsatlardan haberdar olmak için hesapları takibe alıyor. Bir markanın kullanıcısı olan Twitter üyelerinin yüzde 24’ü bu markayı Twitter’dan da takip ediyor. Twitter’da reklamı yapılan Tweet’ler için günde yaklaşık 120 bin dolar harcanıyor. Bu platformda sorulan soruların yüzde 61’i ticari amaçlı. Firma hesaplarına gelen tweet’lerin yüzde 80’i ise negatif iletilerden ve eleştirilerden oluşuyor.

Tüm bu rakamlarla birlikte dev bir sosyal mecra haline gelen Twitter’ın değeri ise dudak uçuklatıyor. 2006 yılında kurulan bu genç sitesinin değeri 8 milyar dolar civarında…

Kaynak:http://www.touchagency.com/wp-content/uploads/2011/08/Touch-Twitter-Stats-Large.jpg

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın