Türkiye’de oyun severlerin sayısı oldukça yüksek. TTNET’in PC ve İnternet Penetrasyon Araştırmasına göre çoğunluğu 15-35 yaş arası erkeklerden oluşan Türk internet kullanıcıları arasında oyun oynayanların oranı yüzde 33.6. Yani her 3 internet kullanıcısından biri oyun oynuyor.

Genellikle oyun severlere eğlenceli zaman geçirten bilgisayar oyunları içinde sunulan mesajlar ve reklamlar, kullanıcılara kolayca ve pozitif bir etkiyle ulaşıyor. Microsoft’un oyun içi reklam alanında faaliyet gösteren Massive adlı firmasının eski Genel Müdürü JJ Richards’ın bir yazısına göre, oyun severlerin yüzde 80’i oyun içi reklamlardan şikayetçi değil. Aslında oyunun senaryosu içine başarıyla yerleştirilmiş reklamlar gerçeklik duygusunu da artırıyor. Örneğin bir oyuncunun tanınmış bir marka pantolon giymesi veya ünlü bir marka içecek içmesi oyuncunun hoşuna gidiyor. JJ Richards, yazısında, oyun içi reklamların, ölçülebilir, ucuz ve uygulanması kolay reklamlar olduğunu da belirtiyor.

Reklam verenler de bu görüşlere katılıyorlar ki, oyun içi reklam pazarı gün geçtikçe büyüyor. Türkiye’de bu konuda sağlıklı veriler olmasa da ABD’de yapılan araştırmalar önemli bir iz düşüm sunuyor. eMarketer’in öngörülerine göre ABD’de 2008 yılında 403 milyon dolar olan oyun içi reklam pazarı 2013 yılında 681 milyon dolara ulaşacak. Bu rakamlar içinde marka oyunları (Advergame’ler) ve mobil oyun reklamları yer almıyor. Juniper Research’ün araştırmasına göre ABD’de mobil oyun reklam pazarı 2010 yılında 220 milyon dolar büyüklüğe ulaştı. Öngörüler 2015 yılına kadar bu rakamın 894 milyon dolara ulaşacağı yönünde.

Lady Gaga ile Farmville’in yaratıcısı Zynga, geçtiğimiz aylarda farklı bir işbirliği yaparken oyun içi reklam kullanımına da güzel bir örnek vermiş oldular. Gagaville ismi verilen uygulama sayesinde Lady Gaga hayranı Farmville oyuncuları, çiftliklerini Lady Gaga’nın stiline uygun olarak tasarlarsa ekstra puanlar kazanıyorlar. Ayrıca bu kullanıcılar oyun başarılarına göre şarkıcının “Born This Way” şarkısını ilk kez dinleme ve aynı isimli albümü de ücretsiz olarak indirme şansını kazandılar. 

TTNET ise Townster oyunu ile büyük ve başarılı bir reklam kampanyasına imza attı. TTNET’in desteklediği oyunlardan biri olan Townster, sosyal medyada yoğun ilgi görerek yaklaşık 1 milyon kullanıcıya ulaştı. Her ay aktif olarak 500 bin oyuncunun oynadığı Townster oyunu içinde kullanıcılar TTNET binaları kurarak para kazanma ve puan toplama şansı buluyor. Bu uygulama sayesinde oyunseverler Townster’de 315 bin adet TTNET binası kurdu. Şu ana kadar 22 milyon bina inşa edilen Townster’de bu rakamlara göre her 3 Townster oyuncusundan biri TTNET binasına sahip. Townster’de TTNET, TTNET WiFi, TTNET İnternet, TTNET Müzik binaları yer alıyor. TTNET’in tıpkı gerçek hayattaki gibi iletişim imkanı sunduğu Townster’da oyuncular, kendi şehirlerine TTNET markalarına ait binalar inşa edebiliyor ve internet ve diğer TTNET servislerini sunabiliyor.

Sosyal medyayı ve online kanalları seçim kampanyasında çok başarılı bir şekilde kullanan ABD Başkanı Barack Obama da oyun içi reklam vermiş, böylece tarihe oyun içi reklamı kullanan ilk politikacı olarak da geçmişti. Konsol oyunları içinde yer alan billboard’lara Obama posterleri yapıştırılarak sanal ortamda Obama’nın iletişim çalışmaları desteklenmişti.

Kullanıcıya interaktif bir ortam sunan bilgisayar oyunları bir sektör olarak hızla geliştiği gibi bir reklam mecrası olarak da büyümeye devam edecek. TV seyretmeyen ve başlıca iletişim ve eğlence aracı olarak interneti benimseyen yeni nesle ulaşmanın en etkili araçları bilgisayar, konsol ve sosyal medya oyunları olduğuna göre reklam verenlerin yolu ister istemez oyun içi reklam uygulamasıyla kesişecek. Şimdilik oyun içi reklamlar oyun üreticileri için başlıca gelir kaynağı değil ama zamanla böyle olması kuvvetle muhtemel. GfK Türkiye’nin* verilerine göre haftada ortalama 6 saatini oyun başında geçiren oyun severlerin yaş ortalamasının ve aralarındaki kadın sayısının arttığını da hesaba katınca bu öngörü güçlenmiyor mu?

*http://oyungezer.com.tr/haberler/46-turkiyeden-haberler/1423-tyede-yap-en-kapsamlun-aramas

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın