TTNET Blog nasıl bir blog?

TTNET Blog; projelerimizi, anılarımızı, hedeflerimizi, çalışanlarımızın farklı bakış açılarıyla kaleme aldıkları yazıları, şirketimizin güncel haberlerini ve çok daha fazlasını bulacağınız bir blog.

TTNET Blog, keyifli editör yazılarıyla zenginleşen, zaman zaman bloggerları yazılarıyla konuk eden, sektördeki gelişmeleri ve yenilikleri ilk elden duyuran bir blog...

TTNET Blog dünyasına hoş geldiniz diyor ve yorumlarınızı bizlerle paylaşmanızı heyecanla bekliyoruz.

İnternette bağlandığınızda ilk olarak ne yapıyorsunuz?

Sonuçlara Bak

Loading ... Loading ...
12 Ekim 2012

Tivibu – IPTV ve Sosyal Tivi Deneyimi

Yazar: Yaman Alpata - TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü

Televizyon yayıncılığında büyük değişimler yaşanıyor. Dünyada birçok TV platformu ve kanal, klasik yayıncılığı geride bırakarak, kontrolün izleyicide olduğu yeni bir yayıncılık anlayışını benimsemeye başladı. İnternet tabanlı TV yayıncılığı olarak tanımlanan IPTV, geleceğin TV yayıncılığı olarak gösteriliyor. IPTV yayıncılığı dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en çok konuşulan konulardan biri haline geliyor.

Geçtiğimiz eylül ayında gerçekleşen Bilişim Zirvesi ve İnteraktif Pazarlama Zirvesi gibi iki büyük etkinlikte IPTV oturumları yapıldı. Son olarak, 9-10 Ekim tarihleri arasında The Marmara Taksim’de düzenlenen  “TV Connect EurAsia East Europe 2012” etkinliğinde, IPTV ve yeni TV yayıncılık teknolojileri tüm yönleriyle konuşuldu. İngiliz kuruluş Informa Telecoms & Media tarafından düzenlenen etkinliğe, Türkiye’den IPTV Derneği de destek verdi. İngiltere’den Rusya’ya, Romanya’dan  Çek Cumhuriyeti’ne dünyadan önemli teknoloji ve iletişim kuruluşlarının temsilcilerinin katıldığı etkinlikte TTNET olarak biz de bir sunum gerçekleştirdik. Oturumda katılımcılara, TTNET’in yeni dönem TV platformu Tivibu’nun Türkiye’de TV yayıncılığına getirdiği yenilikler ve TTNET tarafından geliştirilen Sosyal Tivi uygulamasının özelliklerini …

23 Mart 2012

‘Elektronik Yayın’ ile yayıncılığın ve okumanın şekli değişiyor

Yazar: Cenk Yapıcı - Medya İlişkileri Uzmanı

Brand Finance verilerine göre 2012’de dünyanın en değerli markası haline gelen Apple’ın iPad ile açtığı tablet bilgisayar devrimi e-yayıncılığın bir tetikleyicisi, bir yol göstericisi haline geldi. Başarı hikayesinin baş kahramanı iPad’ten sonra onlarca marka ve modelde tablet bilgisayarlar sürüldü piyasaya. Tablet bilgisayarlar uygun içerik ve mobil uygulamalar ile donatılmaya başlandı. Kitap ve dergi okumaya zaman bulamayan, sürekli yanında taşımayı sevmeyen kişiler sahip oldukları tablet bilgisayarlarına yükledikleri uygulamalar üzerinden içeriklere ulaşmaya hatta satın alma yoluna gittiler. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde artık neredeyse her elde, her evde üzerinde uygulamalar çalıştırabilen akıllı bir aygıt mevcut.

Elektronik yayın içeriklerindeki sayıları basılı ortamdakine oranla çok daha hızlı bir artış göstermekte. Matbaanın icadından bu yana yaklaşık 150 milyon çeşit kitap basılmışken, internet ortamındaki belge sayısı günümüzde 200 milyona ulaşmış. Bu rakamın önümüzdeki 10 yılda 800 milyonu aşacağı tahmin edilmekte. Yine yapılan tahminler bizlere internet ortamındaki sayısal nesne sayısının yakın bir gelecekte trilyonlarla ifade edileceği yönünde.…

19 Ocak 2012

Paylaşımların Ardındaki Gizli Gerçekler!

Yazar: NETyazar

Sosyal mecralar insanların paylaşmayı ne kadar sevdiğini ortaya çıkardı. Pek çok kişi profilinde kendince önemli, eğlenceli veya ilginç bulduğu içerikleri paylaşıyor. Bu paylaşımdaki amaç elbette diğer insanların da bu içerikleri tüketmesi. Peki ama neden?

ABD’li haber kurumu New York Times geçtiğimiz günlerde bir rapor yayınladı.  Bu rapor, insanların neden bu içerikleri paylaştığı konusunda oldukça doyurucu yanıtlar ortaya koyuyor. New York Times’ın raporuna göre içerik paylaşanların %94’ü başkalarına faydalı olmak, %84’ü sosyal konulara destek vermek amacıyla içerik paylaşıyor. Elbette bunların yanında farklı nedenler de var.

Katılımcıların yüzde 75’i bir içerik paylaşmanın ilgili konu hakkında kendi bilgilerini artırdığını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 85’i için ise diğer kullanıcıların düşünce ve görüşlerini okumak ve onların sorularına yanıt vermek bilgi akışı sağlamanın ve son dönem trendlerinden ve etkinliklerinden haberdar olmanın bir yolu.   

Katılımcıların yüzde 85’i, paylaştıkları içerikler aracılığıyla önem verdikleri konuları gündeme getirmek ve sosyal olayları desteklemek amacında. Yüzde 69’u ise paylaştığı zaman, kendini dünyaya …