TTNET Blog nasıl bir blog?

TTNET Blog; projelerimizi, anılarımızı, hedeflerimizi, çalışanlarımızın farklı bakış açılarıyla kaleme aldıkları yazıları, şirketimizin güncel haberlerini ve çok daha fazlasını bulacağınız bir blog.

TTNET Blog, keyifli editör yazılarıyla zenginleşen, zaman zaman bloggerları yazılarıyla konuk eden, sektördeki gelişmeleri ve yenilikleri ilk elden duyuran bir blog...

TTNET Blog dünyasına hoş geldiniz diyor ve yorumlarınızı bizlerle paylaşmanızı heyecanla bekliyoruz.

Televizyonu en çok hangi cihazdan izliyorsunuz?

  • Hepsi (24%, 10 Oy)
  • TV (20%, 8 Oy)
  • Bilgisayar ve Tablet (5%, 2 Oy)
  • Akıllı Telefon (51%, 2 Oy)

Toplam Oy Veren: 41

Loading ... Loading ...
9 Ağustos 2011

Gençlerin Kalbine Giden Yol Bilgisayar Oyunlarından Geçiyor!

Yazar: NETyazar

Türkiye’de oyun severlerin sayısı oldukça yüksek. TTNET’in PC ve İnternet Penetrasyon Araştırmasına göre çoğunluğu 15-35 yaş arası erkeklerden oluşan Türk internet kullanıcıları arasında oyun oynayanların oranı yüzde 33.6. Yani her 3 internet kullanıcısından biri oyun oynuyor.

Genellikle oyun severlere eğlenceli zaman geçirten bilgisayar oyunları içinde sunulan mesajlar ve reklamlar, kullanıcılara kolayca ve pozitif bir etkiyle ulaşıyor. Microsoft’un oyun içi reklam alanında faaliyet gösteren Massive adlı firmasının eski Genel Müdürü JJ Richards’ın bir yazısına göre, oyun severlerin yüzde 80′i oyun içi reklamlardan şikayetçi değil. Aslında oyunun senaryosu içine başarıyla yerleştirilmiş reklamlar gerçeklik duygusunu da artırıyor. Örneğin bir oyuncunun tanınmış bir marka pantolon giymesi veya ünlü bir marka içecek içmesi oyuncunun hoşuna gidiyor. JJ Richards, yazısında, oyun içi reklamların, ölçülebilir, ucuz ve uygulanması kolay reklamlar olduğunu da belirtiyor.

Reklam verenler de bu görüşlere katılıyorlar ki, oyun içi reklam pazarı gün geçtikçe büyüyor. Türkiye’de bu konuda sağlıklı veriler olmasa da ABD’de yapılan araştırmalar …

6 Haziran 2011

Oyunseverler teknolojide sınır tanımıyor

Yazar: NETyazar

Bilgisayar oyunu meraklıları, günümüzde tüketici eklektroniği şirketlerinin göz ardı edemeyeceği bir kitledir. Çevrenizde 7’den 70’e her yaş grubundan oyun meraklılarına rastlayabilirsiniz. Aralarında daha okuma-yazma öğrenmeden bilgisayarla tanışan oyun meraklıları olduğu gibi, 40 yaşından sonra bilgisayar kullanmayı öğrenenler de vardır. Hepsinin ortak noktası ise bilgisayar oyunlarını çok sevmeleri ve bu alandaki gelişmeleri yakından takip ederek, kendi aralarında sürekli iletişim halinde olmalarıdır.

1980’lerde bilgisayarlar evlere girip kişisel bilgisayar sahibi olma kavramıyla tanıştığımızda, bilgisayar üzerinde oyun oynama alışkanlığı da doğmaya başladı. Hatta o dönemde bazı evlere sadece oyun oynamak için Commodore 64 gibi bilgisayarlar alınıyordu (aslında durum şimdi de pek farklı değil). Evlerde bilgisayar yokken video oyunları, çeşitli oyun salonlarında sıra sıra dizili, buzdolabı büyüklüğünde oyun makinelerinde oynanıyordu. Bu makinelerin joystick’leri, ekranları ve belli bir süre –mesela bir seans- oyun oynayabileceğiniz jetonlu bir çalışma sistemleri vardı. Oyun salonuna bir arkadaşınızla gitseniz bile arkadaşınızla değil, makineyle oyun oynardınız. Çünkü oyunların çoğu iki insan arasında …