TTNET, kurumsal sosyal sorumluluk projesi “Yeteneğe Destek Yaratıcı Ekonomiye Destek”le ülkenin dört bir yanındaki girişimci gençlerle 3 günlük eğitimleri kapsamında bir araya geliyor. Projenin 10-12 Nisan tarihlerinde gerçekleşen Eskişehir ayağına İsparta’dan katılma şansını elde ettim. Katılımcıların karşılanmasından konaklamasına kadar tüm organizasyon üç gün boyunca aksamadan devam etti. Üç günlük eğitimde Dijital İçeriğin Sunumu ve Üretimi, Ticaretin Elektronikleşmesi ve İş Planlama konularında değerli katılımcı ve eğitmenlerle konular işlendi. Yazımın devamında bu başlıkları daha ayrıntılı şekilde anlatmaya çalışacağım.
Eğitim esnasında Dijital İçeriğin Üretimi konusunda Ulvi Yaman (Etkinlik Yönetimi ve Pazarlaması Danışmanlığı) bizlere yardımcı oldu. Günlük yaşantımızın önemli bir bölümünü dijital yaşıyoruz ve dijital içeriklerle bütünleştiriyoruz. E-kitap, video haber, e-ticaret, görsel eğitimler, görsel ve metin reklamlar vs. kısaca internette karşımıza çıkan her şey dijital içeriktir. Başarılı markalara veya girişimlere baktığımızda ortak yönlerini hemen fark edebiliyoruz.

“Müşteri yani kullanıcı odaklı içerik”: Kullanıcılarınıza göre biçimlendirdiğiniz, işlevselliğini, kullanıcı hareketlerini doğru yorumlayarak yayınladığınız içeriğin pazarlaması ve yaygınlaşması girişiminize artı yönde bir ivmelenme katacaktır. Çünkü “içerik kraldır.” Güven oluşturabileceğimiz, saygınlık sağlayabileceğimiz en iyi ve en akıllı yatırımımız özgün ve kaliteli, kullanıcı deneyimini artıran içeriğimiz olacaktır. Yaşadığımız dönemdeki başarılı işlere ve girişimlere bakarsak bunu daha rahat fark edebiliriz. Önümüzdeki yıllarda gidişat böyle olursa eğer “otoriter olanlar içerik üretenler olacaktır.” Bu yüzden bilgiyi anlamlı ve işlevsel olarak şekillendirip bir ürün ve bir değer ortaya çıkarmalıyız.

Dijital İçeriğin Sunumu konusunda eğitimlere Atilla Koç’tan destek aldığımızı söyleyerek başlayalım. “İçeriğimizin sunumunu yaparken fikrimiz bir değer yaratıyor mu?” diye kendimize sormalıyız. Değer yaratan bir içeriğimiz varsa eğer, bu içeriğin sunum aşamasına geçebiliriz. Sunumumuza arka planda içeriğimizin görünümü, altyapısı, fonksiyonları dahildir. İçeriğimizi sunarken tıpkı üretimde olduğu gibi yine müşteriye göre biçimlendirmeliyiz. Kullanıcılarımız içeriğimizi en kolay ve hızlı şekilde alabilmeli, kullanabilmeli ve paylaşabilmelidirler. Müşterilerimizden olumlu geri dönüşler almak istiyor ve kullanıcı deneyimini artırmak istiyorsak içeriğimizi güncel trendlerle uyumlu halde sunmalıyız. “Güncel akım ne? Kullanıcıların yönelimi nasıl? Neyi daha çok seviyorlar?” soruları bu aşamada bizi düşündürmeli. İçeriğimizi karışık, içinden çıkılamaz halde sunmamalıyız. “Sadeliğin profesyonelliği” diyebileceğimiz şekilde bir sunum gerçekleştirirsek daha olumlu sonuçlar alabiliriz. Ayrıca sunumu yaparken içeriğimizi oyunlaştırmalı yani eğlenceli halde sunmalıyız. Son zamanlarda hemen hepimizde bulunan akıllı telefonları düşünürsek, içeriğimiz kesinlikle mobil uyumlu olmalı ve kolay erişilebilmelidir.

Dijital içeriğimizi hazırladık, sunduk ve şimdi girişimimizin ticari boyutuna geldik. Ticaretin Elektronikleşmesi başlığıyla M. Fatih Soydan ile birlikte hoş bir eğitim ve soru-cevap paneli gerçekleştirdik. Hayatımızın büyük çoğunluğu dijitalleştiğinden son yıllarda e-ticaret oldukça yükselmiş, büyük yatırımlar almış durumda. Çünkü insanlar çıkıp saatlerce oradan oraya gezmek yerine artık daha hızlı, az zahmetli, ekonomik ve güvenilir olan e-ticaret yani çevrimiçi alışveriş sitelerini tercih ediyor. Bu sistemlerde yer alan sipariş, stok takibi, iletişim modülü, tavsiye ekranları, karşılaştırma seçenekleri tamamıyla kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik olduğundan birçok insanı çevrimiçi alışverişe çekiyor. Kullanıcıya göre biçimlenmiş e-ticaret sistemleri insanların çevrimiçi alışverişe yönelmesini yani e-ticarete katkıda bulunmasını sağlıyor. e-ticaretin tabii birçok boyutu var. Etki alanına baktığımızda üretici, bankalar, kargo şirketleri, yazılım ve web firmaları, devlet (vergi) gibi birçok kişi ve kurumu doğru ve dolaylı olarak etkiliyor ve kazanç elde edilmesini sağlıyor. e-ticaretin getirdiği en büyük yenilik veya daha çok kullanılmasının sebebi şüphesiz hız. Diğer bir cezbedici yönüyse 7/24 açık mağazalar var artık hayatımızda. Satış sınırı ya da ürün sınırı olmayan. Aradığımız bir ürünün her rengini, bedenini, boyutunu bulabildiğimiz daima açık mağazalar. e-ticaret ile hemen her şey satılabilir ve pazarlanabilir olduğundan ilerleyen zamanlarda da fark yaratmayı başarabilen, içeriğini güncellikle bütünleştirmiş sistemler kazanacaktır.

Ticari ve dijital bir girişim fikrimiz varsa eğer Dijital İçeriğin Sunumu ve Üretimi, Ticaretin Elektronikleşmesi başlıklarında bütünlüğü sağlamalıyız. Bu şekilde başarılı bir girişime imza atabiliriz.

  1. Umut SESLİ
    18 May 2012 10:19 pm

    Bahsedilen TTNET Yeteneğe Destek eğitimlerinin Eskişehir ayağına katılımcılardan biriydim. Bu yazı etkinliğin en güzel özeti olmuş diyebiliriz.Özellikle kullanıcıların içerik sayesinde zaman geçirmesini ve mobil uyumluluk konusunda hızlı kullanımını sağlamak önemlidir bunu anlatmak önemli bir noktaya değinmek anlamındaydı.
    Teşekkürler TTNET , teşekkürler ve tebrikler Yunus Emre Karabulut.

Yorum Yapın