Dijital iş ve kültür dergisi Digital Age tarafından 2007 yılından bu yana düzenlenen Digital Age Konferansı bu yıl 13 Ekim Perşembe günü Swissotel’de gerçekleştirildi. Başlığı “Yeni Dünya Düzeni: Tam Şeffaflık” olarak belirlenen etkinlikte, iş ve medya dünyasından kalabalık bir topluluk bir araya geldi.

Etkinliğe dünyaca ünlü ekonomist ve yazar Arianna Huffington,  Stacy Consulting Kurucu Başkanı Richard Stacy, Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey, Ekşi Sözlük Kurucu Başkanı Sedat Kapanoğlu gibi isimler katıldı. Konferansta pek çok konu masaya yatırılırken, en çok öne çıkan konu elbette sosyal medya oldu.

Sosyal medya danışmanı Richard Stacy “Sosyal Medyaya Para Harcama!” başlıklı sunumunda sosyal medyaya gereğinden fazla para harcandığını, oysa büyük paralar harcamadan da bu mecradan faydalanmanın mümkün olduğunu anlattı.

 “Sosyal medya, tahmin ettiğinizden daha ucuz bir mecra, özellikle İngiltere’de bu konuyla ilgili gerektiğinden fazla para harcanıyor. Facebook bize çoğu zaman parayı çarçur ettiriyor” diyen Stacy’e göre insanlar sosyal medyada ticari mesajlara maruz kalmaktan hoşlanmıyor. Tam da bu nedenle sosyal medyada kullanıcılara fayda sağlamak ve onlarla birebir ilişkiye girmek daha iyi.

Sosyal medya insanları dinlemek ve düşüncelerini anlamak açısından birçok veri içeriyor ve bu verileri değerlendirmek firmalar açısından büyük önem taşıyor. Stacy’nin bu konuda mesajı net: “Kendini anlatmaktan çok, tüketiciyi dinlemelisin.”

Firmaların sosyal medyada 3 tüketici modeliyle sürekli iletişimde olması gerekiyor: Markayı öven veya yerenler, markaya ilişkin soru soranlar, geliştirilmesi gereken konularda yorum yapan ve fikir verenler.

Stacy’i sosyal medyayı bir araç olarak tarif etti: “Sosyal medya siteleri yeni içerik ve iletişim platformu değil, bu siteler birer altyapı modelidir. Örneğin Facebook insanların kullanış biçimlerine göre şekilleniyor.”

The Huffington Post Kurucu Ortağı ve Genel Yayın Yönetmeni Arianna Huffington ise “Gönülsüz Şeffaflık Çağı” isimli konuşmasında sosyal medyada tüketici ile ilişki kurmanın, bağlantıyı sürdürmenin ve cevap vermenin şart olduğunun altını çizdi. Huffington’a göre bir firma hakkında kötü yorumlar yapılıyor diye o platformu terk ederse ya da kullanıcının yorumlarını gizler veya silerse, o kullanıcı ve etrafındaki en az 10 kişiden ölene kadar tüketicisi olmalarını bekleyemez.

Huffington’un şu sözleri sosyal medyanın ruhuna uygun iletişim hakkında önemli ip uçları içeriyordu: “Mutlaka bir hikaye anlatmalı ve gerçeklikten kopmadan öykülemeyi denemelisiniz. Bu noktada insanlar sizi kendine daha yakın hissedecektir”.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın