Bilgi yayılıyor. Ne dersiniz? Rakamlara göre insanlar medeniyet tarihinde hiç olmadığı kadar fazla iletişim halinde artık. Üstelik konum fark etmeksizin, dil, din, ırk gözetmeksizin. Öyle ki yalnızca doğru anahtar kelimeleri yazmaya bakıyor artık 3922.74 km ötedeki Somali’den görüntüleri izlemek ve yardım çalışmaları hakkında bilgi almak, hatta belki yardımda bulunmak için.  Örneğin 23 Ekim 2011 tarihinde tüm Türkiye’yi yaralayan Van depremiyle ilgili tüm bilgileri dakika dakika aldığımız gibi, yardımları nasıl ulaştıracağımızı da internetten öğrendik.

Evet, bilgi yayılıyor. Geçtiğimiz günlerde comTalks’ta yer alan bir makaleye göre yeryüzünde yaşayan insanlardan beşte üçü SMS atıyor. Bu rakam ortalama 4,2 milyar’a denk geliyor. Şaşırtıcı değil mi? Bu rakamın içerisinde hiçbir mesaj uygulaması (What’s App, MSN Messenger, Yahoo Messenger vs…) yer almıyor.

Küreselden yerele gelelim, Türkiye olarak Avrupa’nın etkileşim düzeyi en yüksek kullanıcı kitlesine sahibiz ve ben bununla gurur duyarken, bu durumu sahip olduğumuz genç nüfusla açıklıyorum. İnternet kullanım kültürümüz henüz çok gelişmiş olmasa da 30 milyondan fazla internet kullanıcımızla bu alanda Avrupa’nın en büyüklerinden biriyiz. Üstelik ayda ortalama 32,7 saat internette kalan Türk kullanıcısı aynı ay içerisinde ortalama 3706 internet sayfası görüntülüyor. Görünüşe göre hiç aksatmadan günde en az bir saat internet kullanıyoruz.

Yazımın başında bilgi yayılıyor demiştim, şimdi isterseniz bu korkunç hızı konuşalım biraz. Geçtiğimiz günlerde TTNET CEO’su Tahsin Yılmaz’ın bir Twitter paylaşımında bahsettiği gibi markalar için artık bu dijital bilgi akışı göz ardı edilemez halde. Tahsin Bey’in paylaşımına göre günümüzde marka itibarının yüzde 52’sinin sosyal medyada oluşturulduğu düşünülüyor ve 3 yıl içerisinde bu oranın yüzde 65’e çıkması öngörülüyor. Artık bir marka ile yaşadığınız herhangi bir deneyiminiz olduğunda bunu yalnızca aileniz ve arkadaşlarınız değil, belki de binlerce kişiden oluşan takipçi kitleniz hemen öğreniyor ve paylaşmaya başlıyor.

Baş döndürücü değil mi? Bilgi yayılıyor! Dijital reklamların dev bir pazar olduğu artık hepimizce malum. Yaptığımız her işte “Acep internet reklamlarından nasıl faydalanabiliriz” diye mutlaka düşünüyoruz.

KOBİ’lerimizin entegrasyon hızı bu konuda herkesi şaşırtıyor. KOBİ’ler hızla internete erişiyor, tüm internet mecralarındaki reklam fırsatlarını aktif bir şekilde kullanmayı öğreniyor, ticari hacimlerini internetle büyütüyorlar ve iş çevrelerini internetle genişletiyorlar. Öyle ki yalnızca TTNET 900.000 KOBİ’ye “İşyerim” isimli KOBİ paketi ile dijital dünyada yer alma imkanı sağlıyor. Rakamlar hızla büyüyor, büyümeye de devam edecek. Yakında bu gelişim sürecini kolaylaştırmak adına yazdığım İnternette Reklam Rehberi isimli kitabım yayında olacak. Sürece faydalı olmasını umuyorum. Özetle; ticarette de bilgi yayılıyor.

Böylesinde fazla rakam içeren bir yazıyla sizleri yormak değil niyetim, yalnızca içinde yaşadığımız ülkenin ve arz ettiği dijital gelişim potansiyelinin çok küçük bir kısmını da olsa gösterebilmekti. Gündelik yoğunluktan bunun gözden kaçtığını düşünüyorum bazen…

  1. comTalks Gündemi | comTalks
    28 Eki 2011 7:15 pm

    […] olarak arada bir içine düştüğümüz umutsuzlukları yıkabilmek adına TTNET Blog için “Bilgi Yayılıyor” demek istedim. Gözden kaçırmak istemeyeceğiniz bir kaynak olmuş burası. Ekibi tebrik […]

  2. Erdem ERGİN
    22 Ara 2011 4:54 pm

    İnterneti yararlı bir biçimde kullandığınız zaman bilgi sahibi olmamak mümkün değil.Ve internet sayesinde şuanda çoğu konuda bilgisiz kişi azalmış durumda.Tabiiki aldığımız ve okuduğumuz bilgilerin kaynakları sağlam olmak durumunda.

  3. Serdar SEZEN
    7 Şub 2012 4:59 pm

    Önemli olan sağlam yerden sağlam bilgi edinebilmek, ve interneti bilinçli bir şekilde kullandığımız zaman akılalmaz bir bilgiye sahip oluyoruz. Onun için herkes interneti sadece bilgi paylaşımı için kullansın ki bilgisiz ve ilgisiz kalmayalım.

  4. Oyuncak Prensi
    22 May 2012 10:53 am

    Bilgi kesinlikle yayınlanıyor. Bilginin yayılmasındaki en büyük rol da internetin. Bilgi doğru kullanabilmek bilgiyi geliştirebilmek için çok önemli.

  5. Bianchi Barbie
    9 Ağu 2012 9:00 am

    Bilgi internet sayesinde yayılıyor ancak, insanlar her geçen gün tembelleştiği için bilginin kıymeti azalıyor. Birşeye ulaşmak ne kadar zor ise o kadar kıymetli olur.

Yorum Yapın