Sosyal medya kullanıcılarının en büyük eğlencelerinden biri olan sosyal oyunlar, kitleleri peşinden sürükler hale geldi. Özellikle Facebook için hazırlanan oyunlar dünya üzerinde milyonlarca kişi tarafından zevkle oynanırken, oyun üreticisi firmalara da büyük bir gelir kapısı açtılar. 

Bu oyunlar, tüm dünyada olduğu gibi, Türkler tarafından da büyük ilgiyle oynanıyorlar. Hatta Türkler, bu konuda bir adım önde. Tüm dünyada toplam Facebook kullanıcılarının yüzde 50’si sosyal oyunları oynarken, Türkiye bu rakam ortalamanın yüzde 20 üzerinde. Sosyal oyun firması Peak Games firmasının açıkladığı verilere göre Facebook üyesi Türklerin yüzde 70’i sosyal oyunları oynuyor. Bu rakamlara göre Türkiye’deki 35 milyon internet kullanıcısının 25 milyonu sosyal oyunlardan bir ya da daha fazlasını oynuyor.

Firmanın öngörülerine göre Türkiye’de sanal ürün pazarı yakın bir zamanda 1 milyar dolarlık değere ulaşacak. Sanal ürünlerin büyük çoğunluğunu, bu oyunlarda daha başarılı olmak için satın alınan kredi, para veya oyun içi unsurlar oluşturuyor.

ABD’de sosyal oyun pazarı çok daha büyük elbette. www.getsatisfaction.com sitesinde yer alan bir grafik pazarın büyüme hızını gözler önüne seriyor.  Bu grafiğe göre 2009 senesinde sosyal oyunların ABD ekonomisine getirisi 726 milyon dolardı. Sosyal oyunların büyüme hızı göz önüne alındığında 2012’de bu gelirin 2.18 milyar dolar olması bekleniyor.

Sosyal oyunlardan para kazanmanın birkaç yolu var. Bunlardan biri reklam. Oyunlar, oyun içine reklam alarak gelir elde edebiliyorlar. Grafiğe göre 2012 yılında sosyal oyun üreticilerinin reklamdan elde edeceği gelir 124 milyon dolara ulaşacak. Doğrudan oyuna para ödeyen kullanıcılardan elde edilen gelir ise 1.191 milyar dolar olacak. Dolaylı olarak elde edilen, yani satılan yan ürünler ve diğer uygulamalardan elde edilen gelirler ise 2012 yılında 868 milyon doları bulacak. Oyun fanatikleri, oyun içinde daha çok başarı elde edebilmek için sanal ürünlere para harcamaktan çekinmiyorlar ve bu alışkanlık gittikçe artıyor.

Getsatisfaction.com’un grafiğine göre sosyal oyun pazarına yapılan reklam harcamaları 2009 yılında tüm dünyada 183 milyon dolardı. Bu rakam 2010 yılında 220 milyon dolar,  2011 yılında ise 293 milyon dolar oldu.

Sosyal oyunlar, oyuncu profili açısından diğer bilgisayar oyunlarından ayrılıyor. Bilgisayar ve konsol oyunlarını büyük oranda erkekler oynarken, sosyal oyunlarda kadın-erkek arasındaki fark azalıyor. NPD araştırma firmasının verilerine göre sosyal oyuncuların yüzde 53’ü kadın. Görüldüğü gibi sosyal oyunlar, kendi içinde büyük bir sektöre dönüşürken, oyun sektörünü de değiştiriyor ve kadınları da oyunların büyülü dünyasına çekiyor.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yapın